Francesco De Luca

• Piano:
  • Stanza
    32

Francesco De Luca, Ph.D., is Associate Professor of Accounting, at the University “G. d’Annunzio” of Chieti-Pescara, and achieved the national qualification as Full Professor in 2020. He is Director of the Master Program in Economics and Management and Professor of International Accounting and Financial Reporting within the same Master Program. He has been visiting scholar at the University of Alabama at Birmingham (USA), School of Business, in 2012, 2014 and 2017. He is fellow of AAA (American Accounting Association). He is also member of the Research Committee of the University University “G. d’Annunzio” of Chieti-Pescara. Since 2018, he is member of the board of directors of SIDREA (Società Italiana dei Docenti di Ragioneria e di Economia Aziendale). He has (co)authored articles about international accounting standards convergence, financial and non-financial reporting, venturing and start-up finance and financial distress analysis.

Curriculum English-Dec 2020

UNICH

SCOPUS

Google Scholar